2012

Stručno vijeće

 

Na prošlogodišnjem natječaju VIDI WEB TOP 100 u suradnji s Web::Strategijom okupili smo Stručno vijeće formirano od profesionalaca koji su poslovno vezani za web industriju. Web stručnjaci su kreirali kriterije koji su evaluacijska podloga žiriju za izbor najboljih web stranica. 
Kako nam je važno da ocijenjena tehnologija ima implementirana suvremena tehnološka rješenja i suvremeni koncept web stranice upute za evaluaciju su se nadopunjavale i u tim okvirima, ali pritom se pazilo i na konceptualne, tehnološke, sigurnosne i vizualne parametre.
 
Ove godine bio je veliki interes za sudjelovanjem u stručnom vijeću pa smo od čak 127 pristigla zahtjeva odabrali za ovogodišnje vijeće 23 člana koji su doprinijeli konkretnim prijedlozima i analizama kroz glavnu raspravu u radionici koju smo održali na FER-u 6.12.2012. Iako se početak rasprave vijeća činio rezerviran, ubrzo je pokrenuta konstruktivna rasprava koja je potrajala satima s intenzivnom razmjenom novih ideja i zanimljivih stavova, nakon čega su donijeti usuglašeni zaključci i smjernice za žiriranje. Ti zaključci su i svojevrsni zlatni standard za investitore koji će iduće godine pokretati nove web servise ili rekonstruirati stare. 
 
Članovi stručnog vijeća prema pravilima natječaja ne mogu izravno sudjelovati u glasanju kako se ne bi doveli u sukob interesa jer mnogi i sami imaju web projekte na kojima rade, ali njihov doprinos u formiranju kriterija je ključan radi objektivnog izbora najboljih 100 web stranica.
 
 
Ovo su članovi Stručnog vijeća za 2012. godinu:
 


Marko Blažeković

Diplomirani informatičar, prve web stranice izradio 2001. godine, od tada neprekidno radi na webu, prati web tehnologije i unaprjeđuje znanje o njima. Trenutno najčešće radi kao projekt manager i internet marketing stručnjak uglavnom na vlastitim web projektima.
 
Tri faktora uspješnog weba: Promet (traffic), Zadržavanje korisnika (user retention), ROI i konverzije.

 

Dorijan Čovran

Piše frontend kod u Inter Media d.o.o., skicira i dizajnira. 

 
Tri faktora uspješnog weba: Responzivnost (skalabilnost stranice na različitim rezolucijama i uređajima bez gubitka kvalitetnog iskustva, mobile-first). Korisničko iskustvo (UX -> kvalitetan sadržaj, iteracija dizajna, korisnička testiranja). Korisnička sučelja (UI -> jednostavnost, kvalitetna tipografija, preglednost i pristupačnost informacija).

 

Dino Oreški
 
Završio je Fakultet organizacije i informatike Varaždin. Iskustvo u Neckermannu (Web marketing – odgovoran za web shop), Quelle (voditelj eCommerce odjela te web shopa), KG Media (online oglašivačke kampanje, SEO, microsites itd.), Inventa, Radisson Blu Dubrovnik Sun Gardens, suradnja na projektima: 1klik.hr, Jelovnik.hr i automobili.hr. Najveće prednosti: online prodaja, user experience, online oglašavanje, online booking, integracija online rješenja s recepcijom (PMS i PRS hotelski sustavi), integracija web shopa sa stvarnim skladištem itd.
 
Tri faktora uspješnog weba: Čist i otvoren programski kod, neovisno o jeziku (u smislu spajanja na razne sustave, primjerice PMS i PRS hotelske sustave). UX - layout i prilagodba weba ciljanoj skupini, boja, font, tone of voice... Jasno definirani i vidljivi ciljevi weba (upiti, prodaja, prijava na newsletter, pružanje informacije ...) prezentirani na samom webu.

Gasper Sopi
 
Suvlasnik i kreativni direktor tvrtke Hyperactive specijalizirane za razvoj mobilnih i web aplikacija te dizajn interaktivnih medija. Magistrirao je kognitivne sustave i interaktivne medije na Sveučilištu Pompeu Fabra u Barceloni. U svojoj desetogodišnjoj karijeri sudjelovao je u projektima za brojne domaće i inozemne tvrtke.
 
Tri faktora uspješnog weba: Jasno definirani ciljevi, Jasno definirana publika i User Experience (sadržaj, informacijska arhitektura, dizajn, implementacija).

 
Igor Kovačić
 
Voditelj produkcije u Trikoderu i suvlasnik trip.hr i ucionica.net.
 
Tri faktora uspješnog weba: Uspješnost weba je potrebno promatrati ovisno o svrsi kojoj je namijenjen. Generalni faktori: Usability, Primjena novih tehnologija i Podrška za mobilne i tablet uređaje.
 
 

Nenad Papić
 
Internet Specialist & Consultant. Osnivač: Listopad Web Studio; MI2 Institut, (MAMA). Konzultant: EBRD –TAM/ BAS program. Predavač na Studiju Medija. Web designer, developer, communication specialist, project manager i internet entuzijast. Specijalnosti: dizajn, creative concepts, strategies, (X)HTML, CSS, JavaScript, usability, GUI, internet advertising, SEO, SEM, social media, consulting.
 
Tri faktora uspješnog weba: Web design: web dizajn nije print dizajn. Koristi osnovne dizajnerske elemente (gradivne blokove):  liniju, boje, teksturu, veličinu i mjerilo te dizajnerske principe: proporcija, balans, udaljenost (proximity), ritam/ponavljanje i kontrast/naglašavanje. Osnovne elemente i principe dizajna koristi kroz pravilnu uporabu alata i jezika web dizajnera: HTML i CSS (i JavaScript) planski pristupiti GUI-ju i UX-u.
Standardi: u skladu s W3C web standardima: HTML, CSS (and JavaScript - ECMA International); accessibility i semantic preporuke, character encoding, valid metadata, XML, valid embedding, browser i resolution independent, DOM preporuke... Ispravna sintaksa, pisanje i uporaba tagova, testiranje, cross-browser compatibility, odvajanje sadržaja od forme…
Inovacija i jedinstvenost: Dobar website treba imati bar neki element jedinstven, originalan, inventivan… bilo kroz tipografiju, layout, GUI, boju, funkciju, neki drugi osnovni element ili princip, ili kombinacijom nekih elemenata...
 
 

 

Igor Škunca
 
Pionir internet oglašavanje u jugoistočnoj Europi. Igorova ljubav prema digitalnom oglašavanju je započela 1981. godine na njegovom prvom računalu - Sinclair ZX81 (u dobi od 5 godina starosti). Tijekom godina je prepoznao potencijal koji ima digitalno oglašavanje u smislu kupaca angažman i multimedijskih i odan znatne napore kako bi podizanje svijesti o važnosti digitalnog oglašavanja u zemljama samo dolaze na internet sceni. Prvu promidžbenu kampanju na Facebooku je započeo 2008. godine za Aliciju Keys. Redoviti je predavač na London School of Publics Relations, gdje predaje kolegije internet komunikacije i odnosi s javnošću.
 
Tri faktora uspješnog weba: Creativity, usability i show me the money.
 
Igor Vrdoljak
 
Suosnivač tvrtke Netgen. Developer, project manager, UX dizajner... Profesionalno “u” webu i srodnim fenomenima od 2002. godine. Ima višegodišnje iskustvo rada na domaćim i inozemnim web projektima. 
 
Tri faktora uspješnog weba: Usklađenost poslovnih ciljeva i produciranog rješenja, Mobile strategija  i Adaptive content i mogućnost integracije.

 

 

Juraj Fleiss
 
Djeluje u području marketinga, dizajna i implementacije vizualnog identiteta raznih robnih marki kroz razvoj web sučelja prakticiranjem responzivnog dizajna... Obavljao je strateško savjetovanje, uključujući implementaciju strategije razvoja prodaje što je uključivalo i reBranding... Savjetovanje novih tvrtki u formiranju korporativnog vizualnog identiteta te korištenju Open Source softwarea kao neophodnih alata za što bolje poslovanje...
 
Tri faktora uspješnog weba: LightWeight sučelje (1 kb script), što manja veličina koda zbog izvršavanja na mobilnim uređajima. Primamljiv i upotrebljiv UI, pregledan i dopadljiv dizajn korisničkog sučelja na svim uređajima. Kvalitetan sadržaj.
 
 
Mario Fraculj
 
Završio je dodiplomski studij na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu,  smjer ''Organizacija i management'', diplomski rad iz strateškog managementa na temu "Management inteligencije i koncept inteligentnog poduzeća''. Poslijediplomski studij ''Organizacija i management'' na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, magistarski rad ''Strateška analiza hrvatske konditorske industrije''. U Krašu je direktor projekata. 
 
Tri faktora uspješnog weba: Relevantan sadržaj, Dopadljiv dizajn, Korisničko iskustvo.

 

 

Marko Dakić
 
Razvojem web projekata bavi se već 11 godina. Svoje iskustvo stekao je na lokalnim i međunarodnim projektima. Iako u duši zauvijek developer u zadnje vrijeme najviše se bavi koordinacijom projekata te podrškom programerima i dizajnerima u vlastitoj tvrtci invento. Iskustvo koje posjeduje proteže se od upravljanja projektima, SEO i SEM, programiranja web aplikacija do izrade i implementacije dizajna. Ovaj posao smatra izazovnim, ali izuzetno inspirativnim obzirom na to da su tehnologije izrade web stranica stalno u razvoju i svi koji se time bave stalno su u procesu učenja.
 
Tri faktora uspješnog weba: Dizajn - atraktivan dizajn u skladu s najnovijim trendovima koji prati tematiku web stranice/portala. Jasna komunikacija prema korisnicima. Dinamičnost sadržaja s kvalitetnom programskom izvedbom. 
Dostupnost - jednostavno predstavljen sadržaj. Dostupnost informacija je na prvom mjestu. Kvalitetno organiziran i izveden menu stranice. Preglednost stranice na svim aktivno korištenim preglednicima te prijenosnim i mobilnim uređajima. 
Sadržaj - kvaliteta sadržaja. Točne, provjerene i ažurirane informacije. Sadržaj koji je u skladu s tematikom web stranice.
 
 
Matija Gažić
 
Psiholog, specijalist medicine rada – Licenca HPK. Direktor i radnik u Ehostat d.o.o. za istraživanje i razvoj. Dobitnik nagrade za start-up web projekt na sajmu web industrije 2012. Od sljedeće godine eye tracking u ponudi tvrtke Ehostat. 
 
Tri faktora uspješnog weba: Ideja – inovacija – izvedba. Ergonomija (usability). Ekosustav.

 

 

Nenad Vukušić
 
Copywriter od 1999. godine, radio je za Grey Worldwide->Bruketa&Žinić->Freelance. 2001. godine prvi online projekt plivazdravlje / plivamed – napisao je prvi “Writing for the web” manual. Vodio web kampanje s velikim uspjehom. Specijaliziran za digitalni copywriting /content.
 
Tri faktora uspješnog weba: Dobra informacijska arhitektura, Originalan i privlačan sadržaj, Pretraživanje koje radi.

 

 

Sanjin Celeski
 
Prvi dodir s računalom imao je s C64. Informatičku karijeru započeo je na regionalnoj televiziji KANAL RI kao grafički dizajner. Dobitnik je mnogo nagrada za rad na igri URBAN JUNGLE edukativnoj prometnoj simulaciji. Danas je web developer i suvlasnik tvrtke KREATIVNI ODJEL s brojnim VIDI nagradama.
 
Tri faktora uspješnog weba: Temelj uspješnog weba čini ono po što posjetitelj dolazi. To je sadržaj ili ideja koja ga čini jedinstvenim. Ono što je igrivost u igrama, to je sadržaj na webu. 
Nakon dolaska na web, najvažniji faktor čini njegova prezentacija kroz interakciju s posjetiteljem. Jednostavno za korištenje i ukusno dizajnirano. Zagovornik sam teze “manje je više”. 
U eri mobilnih web preglednika, prilagodba za manje ekrane postaje jedan od ključnih faktora za uspješnost.
 
 
Tomislav Mesić
 
Razvojem weba bavi se 15-ak godina, a trenutno radi za tvrtku Perpetuum Mobile kao konzultant za njihova web rješenja. Inženjerske titule stekao je na FOI-u u Varaždinu i Visokoj Školi Primijenjenog Računarstva u Zagrebu. Vlasnik je i nekih od Microsoft,  Adobe i ITIL certifikata. Vlasnik je i direktor 3linear-a, tvrtke koja se bavi front-end razvojem Weba.
 
Tri faktora uspješnog weba: Utjecaj weba na skupinu kojoj se obraća u odnosu na potencijal proizvoda, rješenja, usluge ili ideje koje web prezentira. 
UX u odnosu na tehničku i vizualnu izvedbu.
Tehnička izvedba, pristupačnost te primjena novih tehnologija i modernih principa dizajna. Izbalansiranost odnosa arhitekture informacija, strukture sadržaja, semantike, layouta, boja i tipografije.

 

Tin Kadoić

Aktivno se bavi industrijom digitalnih medija, više od 10 godina. Kreativni je direktor full service digitalne agencije Brlog i asistent na katedri za Interaktivne medije pri Studiju Dizajna u Zagrebu.

 
Tri faktora uspješnog weba: strategija / sadržaj, oblikovanje i tehnologija.