2011

Stručno vijeće


Na ovogodišnjem natječaju VIDI WEB TOP 100 u suradnji s Web::Strategijom okupili smo Stručno vijeće formirano od profesionalaca koji su poslovno vezani za web industriju. Web stručnjaci kreirali su kriterije koji će biti evaluacijska podloga žiriju za izbor najboljih web stranica. Kako nam je važno da ocijenjena tehnologija ima implementirana suvremena tehnološka rješenja i suvremeni koncept web stranice upute za evaluaciju su se nadopunjavale i u tim okvirima, ali pritom se pazilo i na konceptualne, tehnološke, sigurnosne i vizualne parametre.

Članovi stručnog vijeća neće moći izravno sudjelovati u glasanju kako se ne bi doveli u sukob interesa jer mnogi i sami imaju web projekte na kojima rade, ali njihov doprinos u formiranju kriterija je ključan radi objektivnog izbora najboljih 100 web stranica i projekata za godinu 2011.
 


Marko Blažeković


"Što se tiče must havea u webu danas, na jako bitno mjesto bi stavio UX kao user experience ili user interface kao način komunikacije s posjetiteljima."

 
Upoznao se s prvim računalom sa sedam godina (Atari ST). Diplomirani informatičar, prve web stranice izradio 2001 godine, od tada neprekidno radi na webu, prati web tehnologije i unaprjeđuje znanje o njima. Trenutno najčešće radi kao projekt manager i internet marketing/SEO stručnjak na web projektima.

 
Dorijan Čovran


"U kvalitetnim web stranicama današnjice trebali bi biti zadovoljeni ili prisutni konceptualni parametari kao npr. pristupačnost stranice osobama s poteškoćama, dosljednost i jedinstvo elemenata stranice, navigacija same stranice, integracija s društvenim mrežama, pristupačnost web pretraživačima, responzivni web – dizajnirati prvo za mobilne uređaje."

 
Završio Fakultet organizacije i informatike, smjer Informacijski sustavi. Tijekom studija, ali i uz studij kao dodatan posao, stekao je dosta teoretskih i praktičnih znanja iz područja weba i web dizajna, kao i ICT područja općenito. Sada raspolaže s više od šest godina iskustva u tim područjima. Trenutno predaje na tečajevima računalnog opismenjavanja u sklopu EU projekta na Pučkom otvorenom učilištu u Varaždinu.

 
Siniša Gavrilović


"Svakako pod must have današnjih webova ubrajam koncept orijentiran na korisnike. Koncept koji pored mjesta i razloga za okupljanje donosi nešto konkretno novo zajednici."

 
In-house SEO specijalist iz Zagreba s desetogodišnjim iskustvom u polju optimizacije za tražilice. Često citiran od strane medija, priznat je kao autoritet u polju prilagodbe CMS sustava, rješavanja problema duplog sadržaja, uspostave pravilnog link flowa i brzog indeksiranja. Educirao je veliki broj novinara u redakciji 24sata Digital, a kroz program webedukacije surađivao je s tvrtkama poput Privredna banka Zagreb (PBZ), Hrvatska poštanska banka (HPB), T-Com, T-Mobile, Njuskalo.hr, Monitor.hr.

 
Igor Ivanović


"Izuzmimo malo kod, dizajn te uzmimo u obzir problematiku skoro svakog weba - ono što je najvažnije da korisnik vašeg weba prilikom dolaska na vašu  web stranicu na prvi pogled  mora dobiti dojam da je baš na pravom mjestu. Sadržaj - "Sadržaj je kralj" - možda imate lijep web site koji će uhvatiti nekoga u oči, ali ako sadržaj nije dobar, možete biti spremni kladiti se da ne ide na ruku korisniku. Iako je važno da prodajete sebe ili svoju tvrtku korisnike to baš i ne zanima, oni žele znati kako im možete pomoći."

 
Programiranjem se počeo baviti iz hobija  te je shvatio da se profesionalno može baviti onime što voli. Jako dobro poznaje PHP objektno programiranje te baze podataka, SEO optimizaciju  i najčešće radi u Yii frameworku ili Zend frameworku. Također, poznaje jezike tipa Pytona i Ruby on Rails frameworka, ali glavni jezik koji koristi je PHP. Danas se profesionalno bavi informatikom te radi kao PHP programer.

 
Marijan Ivičević – Bakulić


"Osnovni i najbitniji elementi weba su boja, pismo, kontrast, ritam, equlibrium; mnoštvo elemenata oblikovanja koji zajedno daju jednu skladnu cijelinu, razvoj HTML5 kao osnovnog programskog jezika, napredak i razvoj CSS3."

 
Fotograf, grafički oblikovatelj Internet aplikacija, računalni oblikovatelj Internet aplikacija. Završavajući programe obrazovanja kroz napredni sustav certifikacije i usvajajući najnovija znanja pojavom .NET platforme odlučuje se na još jedan korak i postaje Računalni programer Internet aplikacija. Radno iskustvo ostvario je u Hrvatskom Državnom Arhivu i u Galeriji Badrov.

 
Krešimir Končić


"Navigacija / Akcije / Efikasnost - Da li je navigacija predvidljiva i jasna? Korisnik nikako ne bi trebao "razmišljati" o korištenju same web stranice. Navigacija mora koristiti poznate termine te uvriježene koncepte/standarde. Također, glavna navigacija se smije račvati na maksimalno 7 do 8 linkova, a isto vrijedi i za nivoe podnavigacije.
Mobilna verzija stranice - Stranica mora biti optimizirana i za mobilne uređaje, a bolje rješenje je da postoji mobilna verzija web stranice koja će se prikazivati samo na mobilnim uređajima. Najbolje rješenje je nativna aplikacija same web stranice, ali ista je u određenim situacijama (manji portali) nepotrebna te ekonomski neisplativa za razvoj.
"

 
Suosnivač portala Transmeet.Tv (prva hrvatska Internetska televizija), vlasnik i direktor tvrtke Neuralab - tvrtke specijalizirane za web dizajn i programiranje. Obrazovao se na Fakultetu strojarstva i brodogradnje, smjer Računalno inženjerstvo te u Algebri za Programera c# .NET web aplikacija. Neke od zasluženih nagrada: Rektorova nagrada 2006 - Dizajn bespilotne letjelice, Pagecrush awards - MusicMap, LessThanAMinute online DVD, Antenat online DVD, Programmable web – MusicMap...

 
Igor Kovačić


"Jedan od parametara na koje se moramo osvrnuti je usability - bez obzira na svrhu weba, svaki web mora biti upotrebljiv, intuitivan i jednostavan za korištenje budući da je on tu kako bi služio korisnik."

 
Po završetku studija zapošljava se kao web developer u domaćoj tvrtki Trikoder specijaliziranoj za razvoj custom-made web sustava. Specijaliziran je za frontend usability i Search Engine Optimization (SEO). U slobodno vrijeme radi na osobnim web projektima od kojih izdvaja trip.hr za koji je dobio Zlatnu nagradu 11. Web::Strategije.

 
Dario Krznar

"U počecima razvoja Internet stranica postojalo je samo par pravila kojih su se developeri držali kako bi im stranice bile lake za korištenje (npr.  „pravilo 3 klika“). Danas je situacija znatno kompleksnija ali postoje jednostavne smjernice kojih se developer obavezno mora pridržavati kako bi zadovoljio osnovnu formu. Korisniku u svakom trenu treba jasno komunicirati na kojoj se stranici točno nalazi, koje su mogućnosti navigacije na trenutnoj stranici te kako se vratiti na prijašnju stranicu."
 
Svoje profesionalno iskustvo stekao je radeći kao dizajner digitalnih medija, kreativni direktor u Progresivnim tehnologijama te voditelj dizajna na MojPosao.net.  Danas razvija web projekte za lokalno i inozemno tržište u vlastitoj tvrtki Manifest Media u kojoj obavlja i funkciju kreativnog direktora.

 
Davor Runje

"Temeljni princip weba: fokus na UX"
 
Davor Runje je zajedno s Joškom Oršulićem 2008. godine osnovao Drap d.o.o. - prvu tvrtku u Hrvatskoj specijaliziranu za izradu aplikacija i igara na Facebooku. Zadnje tri godine producirao je stotinjak aplikacija za Facebook, od čega su četiri bile hitovi sa šesteroznamenkastim brojem korisnika. Dobitnik je zlatne Effie 2010 nagrade za kampanju "Životinjsko carstvo na Facebooku". Ista kampanja osvojila je zlatnu nagradu Web::Strategije u kategoriji Web marketing kampanja 2010, a u istoj kategoriji zlato je osvojila i kampanja "Afrika 2010".

 
Nedim Šabić


Web stranice se moraju orijentirati na konceptualne parametre kao što su: jasna struktura, postavljanje korisnika u aktivnu uloga (čak i kada čita), jasan stav prema socijalnim medijima i jasno (ne)uključivanje, manje je bolje, najkraći put do najčešće traženih informacija te na tehnološke parametre koje čine: brzina otvaranja stranice, poštivanje usability pravila, korištenje SSL certifikata (ukoliko se šalju podaci), integracija SEO onpage faktora."

 
Studirao je informativni dizajn na fakultetu za medije u Stuttgartu (Njemačka). Više od 10 godina je aktivan u online businessu, a posebno u online marketingu. Poznati je SEO i usability stručnjak u Njemačkoj. Trenutno radi za Internet agenciju Netshake GmbH kao SEO Senior Manager. Također je aktivan i na balkanskoj blogosferi kao bloger.
 
 

Nenad Papić

"Uz dobar, ili promišljen dizajn ide i osmišljeno korisničko sučelje. Korisničko sučelje je temelj svakog funkcionalnog weba. Bez njega i nabolji sadržaj i najefektiniji dizajn ostaju samo prazni pixeli na monitoru. Iako se web radi i za zatvoreni krug korisnika, intrenet, pay-per-visit i drugo, ipak je društveni aspekt neupitno važan. Pa, bio on i samo ploča za oglašavanje, odnosno sučelje chat prozora. Komunikacija je osnova ljudske interakcije, te najbitnija značajka poslovnog odnosa."
 
Međunarodno priznati internet i web ekspert, web designer, HTML/CSS/JS developer, communication specialist, community manager... edukator, team leader, project manager i internet entuzijast. Specijaliziran za izradu velikih i kompleksnih web sustava, s naglaskom na kreativne koncepcije i ciljeve projekta, strategije, oglašavanje, standardizaciju primijenjenih tehnoloških rješenja, estetiku, komunikaciju (visual/social/market) i razvoj weba kao društvenog fenomena.
 
 
Dario Šuveljak
 
"Jasna, efektna i konzistentna navigacija. Posjetitelj treba brzo i efikasno pronaći određene informacije na stranici koristeći jasnu, konzistentnu i jednostavnu navigaciju; ostali pomoćni navigacijski alati kao što su tzv. „Vi ste ovdje“-oznake („breadcrumbs“ ili „lid -location indication device“), mapa stranice („sitemap“) ili tražilica trebaju korisniku također olakšati i pomoći pronalaženje informacija."
 
Zaposlen kao direktor u vlastitoj tvrtki Stedas koja se bavi izradom internetskih stranica. Poslovno radno iskustvo stekao je radeći na mnogobrojnim web projektima hrvatskih tvrtki koje se bave raznim djelatnostima: trgovinom, nekretninama, turizmom, modom i ljepotom, automobilima itd. (izradio je više od 70 web stranica). Tijekom devetogodišnjeg radnog iskustva svakodnevno je nadopunjavao svoja stručna znanja vezana uz Internet i poslovanje putem Interneta - projektiranje, izrada i održavanje web stranica (web design), web marketing (Search Engine Optimization) i web upotrebljivost (web usability).

 
Miroslav Varga
 
"Od tehnoloških 'must have' detalja na stranici ja sam zagovornik WSS škole (White space & simple) i stoga mi je usability na prvom mjestu. Obični HTML ONE-PAGE-WEB s jednim proizvodom ili uslugom može biti korisnički gledano puno bolje i efikasnije rješenje od nekog tehnološkog ludila."
 
Cijeli radni vijek više ili manje je aktivni sudionik digitalne ere. Pojavom tražilica oduševio se mogućnostima koje pružaju, posebice za Internet marketing i e-commerce. Pobornik je WSS škole (White space and simple). Iako voli tehnološke inovacije i funkcionalne zanimljivosti, tretira web sjedišta vrlo jednostavno: ispunjava li web-sjedište cilj zbog kojeg je izrađeno ili ne.
 
 
Napomena: Prijave za sudjelovanje u Stručnom vijeću za godinu 2012  primat će se putem obrasca objavljenog na ovim stranicama od 1. 1. 2012 ili na jednoj od konferencija WEB strategije.